Strategie léčby horečnatých respiračních infekcí

Pokud je z příznaků jasné, že se jedná o respirační infekci /kašel, rýma, ucpaný nos, bolest
v krku/, tak jsou možnosti prakticky dvě:

U NEHOREČNATÉ  INFEKCE / tj. teplota do 38 st. C/ postupovat podle mého doporučení z článku Fakta a  mýty na mém webu
U HOREČNATÉ  INFEKCE  DÝCH. CEST / tj. teplota opakovaně nad 38 st. C/ postupovat následovně:
A- podávat IBUPROFEN /např. Nurofen, Ibalgin, Brufen atd./ v dávce 30mg/ kg/ 24 hod na potlačení prozánětlivých faktorů + redukci horečky PRAVIDELNĚ rozdělené do 3 denních dávek cca po 8 hodinách PO DOBU 3 DNŮ  NEZÁVISLE  NA  SOUBĚŽNÉM VÝSKYTU  HOREČKY.
            B- pokud přesto horečka vystupuje nad 38 st. C, je možno přidat PARACETAMOL     /např.Paralen,Panadol/ v dávce 50mg/kg/24 hod  po  4-6 hodinách.
     Konkrétní příklad: dítě vážící 10 kg potřebuje 30 mg x 10, tj. 300mg ibuprofenu na 24 hod.,
     tj. v přepočtu na např. Ibalgin sir. 3x5 ml/24 hod, stejným výpočtem se postupuje
     i u paracetamolu.

Jsou 2 základní rozdíly mezi ibuprofenem a paracetamolem: Ibuprofen působí protizánětlivě více než paracetamol a  je méně toxický.

U kojenců obecně a u dětí  s přidruženou  nevolností preferenčně podávat ve formě čípků. Pokud ale dítě defekuje do 30 minut po podání čípku, je vhodné aplikaci čípku zopakovat.

Pakliže ani takto není horečka regulována  nebo je pro dítě nevhodná medikamentosní korekce-/např průjem či zvracení/, je  možné fysikální chlazení.
Doporučuje se  vlažná sprcha, zabalený led do třísel atd.